piątek, 21 czerwca 2013

Imbir - uprawa w doniczce

 Imbir lekarski (Zingiber officinale) z powodzeniem można uprawiać w domu w doniczce. Imbir pochodzi ze strefy tropikalnej, dlatego lubi ciepło i wilgoć.
Mój imbirek jest na razie mały, ale szybko się rozwija.

Jak posadzić imbir?

Odcięłam od kłącza imbiru zakupionego w markecie piętkę z kiełkującym oczkiem i posadziłam w doniczce w uniwersalnej ziemi ogrodniczej. Przysypałam ziemią część kłącza, natomiast zielony kiełek pozostawiłam nad ziemią. Nie przykrywałam niczym doniczki. Imbir po kilku dniach wypuścił korzenie. Po jakimś czasie pojawił się zielony pęd. W ten sposób można wyprodukować z jednego kłącza imbiru wiele roślin. Jest to sposób rozmnażania wegetatywnego.

Więcej o uprawie imbiru pisałam wcześniej tutaj:  Imbir w doniczce

Tak wyglądała sadzonka, którą posadziłam. Zielone żywe pędy niestety uschły, ale niedługo wyrósł nowy.




Brak komentarzy: