środa, 18 czerwca 2008

Nicotiana alata czyli tytoń oskrzydlony

Tytoń oskrzydlony inaczej narcyzowy (nazywany Winged Tobacco, Jasmine Tobacco, tanbaku) jest rośliną ozdobną i nie produkuje się z niego papierosów (Nicotiana tabacum służy do tego). Ma bardzo ładne, różnokolorowe kwiaty, dlatego skusiłam się w tym roku i kupiłam nasiona :) Dowiedziałam się też, że pięknie pachnie. Można go uprawiać w słońcu i półcieniu na balkonie w skrzynce lub w ogródku. Jest rośliną jednoroczną, szybko rośnie i łatwo się rozsiewa - ma nasionka drobniejsze niż mak. Wysiałam je w domu do doniczki i wyrosło bardzo dużo siewek - część posadziłam w ogródku, część na balkonie. Moja odmiana to Daylight Sensation - roślinka ta dorasta do 50cm, kwiaty występują między innymi w kolorach: różowym, białym, cytrynowym, czerwonym. Wymaga obfitego podlewania i nie lubi przesuszania.
Tak wyglądają moje roślinki:

1.Ponad tydzień temu:

2. Dziś (wymaga przesadzenia do skrzynki):

3.A tak powinien wyglądać po zakwitnięciu (zdjęcie z http://dom.gazeta.pl)

Brak komentarzy: