piątek, 18 czerwca 2010

Ciemnofioletowe dzikie orliki - Aquilegia vulgaris L.

Moje ulubione późnowiosenne kwiaty - orliki (Aquilegia vulgaris L.) należące do rodziny jaskrowatych. W tym roku, jak zwykle dominują w moim ogrodzie dzikusy. Piękne odmianowe kolorowe (różowe, błękitne, kremowe, fioletowe, dwukolorowe) orliki (mam odmianę mieszańców MC KANA'S - Aquilegia caerulea) bardzo szybko się wyradzają i trzeba wokół nich biegać, żeby obficie zakwitły. Natomiast dzikie rozsiewają sie bądź gdzie, po całym ogrodzie niemalże jak chwasty. Ale są bardzo ładne :) Choć z urody wolę te odmianowe. Obecnie już przekwitają, a tak dzikusy wyglądały 2 tygodnie temu :










Oprócz tych fioletowych na zdjęciu mam też ciemniejsze dzikie orliki o pełnych kwiatach. Są niemalże czarne.

Jako miłośniczka orlików zakupiłam dziś nasiona różnokolorowych orlików pełnokwiatowych. Wkrótce je wysieję i zrelacjonuję :-)

Inne moje interesujące dzisiejsze zakupy to:

- milin amerykański (Campsis radicans) - sadzonka,
- storczyk Dendrobium (przekwitnięty w promocji!),
- malutka sadzonka prawdziwej wanilii!! (poszukiwałam od dawna) oraz
- grzybnia boczniaka cytrynowego

Prawdziwa roślinna rozpusta!!!

Brak komentarzy: