czwartek, 17 czerwca 2010

Nasiona cytryńca chińskiego

Pojawiły się nasiona schisandry czyli cytryńca chińskiego! Szukałam kiedyś i nie znalazłam. 5 sztuk nasion w cenie 7,15 zł można kupić w tym sklepie: Schisandra chinensis -Wu Wei Zi

Procedurę postępowania z nasionami zawarłam w tym wpisie: wysiew cytryńca.

Zawiadamiam również, że mój 3-letni (hm, a może już ma 4 lata?) cytryniec w tym roku pierwszy raz zakwitł! Niestety nie sfotografowałam tego doniosłego wydarzenia. Cieszyłam się, gdyż zawiązały się owoce - takie mini grona. Niestety dziś odkryłam, że wszystkie odpadły... ehh. Myślę, że przyczyną opadnięcia mogły być ulewne deszcze i burze oraz brak słońca. Pnącze odpadło od muru wraz z drabinką przy której rośnie, chyba go zwiało. Cóż... poczekam do przyszłego roku.
Małe opadłe owocki roztarłam w palcach - miały aromatyczny cytrynowy zapach! A może herbatka z liści cytryńca? O dziwo liście i gałązki po roztarciu lub przełamaniu mają nie tylko cytrynowy aromat, wyczułam też nutę imbiru!

Tak wyglądał mój cytryniec po deszczu:


1 komentarz:

przemo1669 pisze...

Przydało mi sięte informację
A czy nie masz zdjęć kiełkującego cytryńca?