piątek, 28 sierpnia 2009

Bugenwille z Egiptu

Zawsze zachwycały mnie pięknie kwitnące bugenwille (Bougainvillea) w krajach południowych. Także w tym roku na wakacjach w Egipcie spotkałam te rośliny w przyhotelowych ogrodach. Występowały w różnych odcieniach różu i bieli.

Najczęściej spotykanym gatunkiem bugenwilli jest bugenwilla gładka (Bougainvillea glabra).
Bugenwille w ciepłym klimacie kwitną cały rok. Wymagają gleb żyznych i wilgotnych oraz słonecznych stanowisk (których w Afryce nie brakuje;). Uzyskano już wiele mieszańców tych ozdobnych roślin, niektóre z nich są bezpłodne. Dlatego rozmnaża się je głównie wegetatywnie.

Kwiaty bugenwilli są tak naprawdę niepozorne, małe i żółte. Otoczone są one kolorową podsadką, która odpowiada za efekt wizualny, dla nas i owadów, które przylatują zapylać kwiaty. Podsadka po przekwitnięciu zamienia się w aparat lotny nasion.

"Kwiaty" Bougainvillea występują jako symbol wielu miast i regionów na świecie min. Grenady, wyspy Guam w Mikronezji, miast na Filipinach i w Kalifornii.

Egipskie egzemplarze bugenwilli



1 komentarz:

Karolina.ja pisze...

Piękne...Dobrze, że napisałaś o tej roślinie, bo nawet nie miałam pojęcia, że istnieje a bardzo mi się spodobała.

PS Zapraszam do udziału: http://www.blogday.org/pl.htm