piątek, 26 sierpnia 2011

Bakłażany hodowane w doniczce - kwiaty i owoce

Bakłażany (Solanum melongena) uprawiane w doniczce później zakwitły niż te rosnące w polu. Pogoda im nie sprzyjała, bo jak wiadomo bakłażany lubią ciepło i słonecznie (potrzebują 20-30 stopni, optymalnie 25), a było mokro i zimno ostatnimi czasy. Na szczęście w końcu nadeszło wyczekiwane lato (cóż, że trochę późno...), co od razu widać po bakłażanach. Zawiązany fioletowy owoc oberżyny rośnie z dnia na dzień, tak wyglądał 24.08.2011, a dziś (czyli 2 dni później) jest już wyraźnie większy. Wcześniej owoce się nie zawiązywały, a rośliny nie chciały kwitnąć.







Nasiona bakłażanów można kupić tu:
Oberżyna biała - Solanum melongena
Oberżyna Black Beauty - Solanum melongena

1 komentarz:

Oksana pisze...

Witam, przypadkiem natknęłam się na Pani blog. Zainteresowały mnie melony, ale potem zobaczyłam bakłażany :)
Ja jestem ze Wschodu, fioletowe lubię i uprawiam już od kilku lat. Najlepiej rosną pod folią. Ale nasiona zaczęłam sprowadzać z Rosji. Odmian tam dużo więcej i bardziej niezawodne. Miłego ogrodnictwa!